2020. június 21., vasárnap

Anatole France: A pinguinek szigete - Jelenlegi ára: 700 Ft


Athenaeum Irodalmi és Nyomdai R. -T.
Aranyozott kiadói egész vászonkötés
Gerince sérült.
464 oldal
Személyes átvétel a XVII. vagy a XIII. kerületben, esetenként más, egyénileg megbeszélt helyszínen, elsősorban a 2. metró vonalán, vagy előre utalás után postázom.
Előszó
Bár látszólag sokféle szórakozás csábit, csak egyetlen célom van. Egy nagy tervnek szentelem teljesen életemet. Megirom a pinguinek történetét. Dolgozom rajta szorgalmasan és a gyakori, néha leküzdhetetlen nehézségek nem fognak eltántorítani.
Fölturtam a földet, hogy e nép eltemetett emlékeit fölfedezzem. Az emberek első könyvei kövek voltak. Tanulmányoztam a köveket, melyek a pinguinek primitiv évkönyveinek tekinthetők. Az óceán partján feltártam egy meg nem bolygatott sirt; szokás szerint tűzkőből való fejszéket, bronzkardokat, római pénzeket találtam benne és egy husz sou-s pénzdarabot első Lajos Fülöp francia király képével.
A történelmi időkre vonatkozólag nagy segitségemre volt Johannes Talpának, a beargardeni kolostor szerzetesének krónikája. Annál bővebben meritettem belőle, mert más forrást egyáltalában nem lehet találni a pinguinek ősi középkori történelmére vonatkozólag.

Jelenlegi ára: 700 Ft
Az aukció vége: 2020-06-21 17:30 .

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése